ویژگی های هتل های لوکس و مدرن
-میهمان ها این حق را دارند که همه انتظارات زیر را از هتلی که خود را لوکس نامیده است داشته باشند.

چه کسی تصمیم می گیرد که یک هتل لوکس می باشد یا نه؟
لغت " لوکس " به دلیل استفاده بیش از حد، تخریب و کوچک شده است.
اما یک هتل لوکس باید این ادعا را به مسافران اثبات کند، چرا که میهمانانی که پول زیادی را صرف می کنند حق داشتن انتظارات بالایی را از استاندارد های هتل دارند آنها انتظار سرویس دهی در حد عالی، اتاق های ویژه، غذاهای خوب و هر چیزی که یک هتل ممتاز باید ارائه دهد را دارند.
هیچ استاندارد ثابت و معینی برای هتل های لوکس وجود ندارد و هتل های 5 ستاره و 4 ستاره هر دو، عموما خودشان را به عنوان یک هتل لوکس معرفی می کنند.
اما بر اساس ویژگی ها و سرویس هایی که یک هتل به میهمانان خود ارائه می دهد می توان تشخیص داد که این هتل لوکس است یه خیر، بر همین اساس اگر یک هتل موارد گفته شده در زیر را به میهمان خود ارائه دهد می توان گفت که واقعا مجلل است.
1- آسانی، هوشمندی و کارآمدی و برنامه ریزی سرشار از احترام هتل
رزرو کردن یک هتل لوکس نباید پیچیده باشد
مراحل رزرو کردن باید ساده باشد و شما باید هر کمکی که احتیاج دارید بتوانید دریافت کنید. این امکان باید برای شما فراهم شود که بخواهید مستقیما از طریق هتل رزرو را انجام دهید یا از راه های دیگر مثل آژانس های مسافرتی یا وب سایت هتل و یا از طریق سایت های ررزو آنلاین هتل که همراه با تخفیف می باشند.
2- پذیرش و ترخیص سریع، آسان و محرمانه
چه کسی دوست دارد در زمان پذیرش یا تحویل و تسویه اناق در صف انتظار به ایستد ؟
هیچ چیزی خسته کننده تر از منتظر ماندن در صف پذیرش هتل نیست در حالی که شما همه ی روز را در راه رسیدن به هتل سپری کرده اید. مسافران لوکس و درجه یک از انتظار کشیدن متنفرند !! هتل های لوکس صف پذیرش و یا ترخیص از هتل را ندارند.
هنگامی که شما در هتل پذیرش شدید چمدان ها و وسایل شما نباید بیشتر از 10 دقیقه طول بکشد تا به اتاق شما برسد. در روز ترخیص، یک هتل لوکس باید تسویه حساب میهمان را مشخص کرده باشد و پرینت صورت حساب را در لحظه خروج به او تحویل دهد.
3- شما باید اتاقی را که دوست دارید تحویل بگیرید
اتاق شما دقیقا باید مشابه چیزی باشد که می خواستید
اتاقی که به شما تحویل می دهند باید دقیقه همان اتاقی باشد که شما می خواستید. یک هتل لوکس واقعی همه ی درخواست های شما را که مربوط به این موارد است فراهم خواهد کرد : نوع یا طبقه اتاق، طبقه بندی اتاق های خاص ( اتاق مناسب نگهداری حیوانات، اتاقی که آلرژی زا نباشد، اتاق برای افراد سیگاری...
)، موقعیت مکانی اتاق در هتل ( نزدیک به لابی یا در گوشه ی هتل، با نمای شهر، باغ یا دریا، طبقه ی همکف، طبقه ی بالا، نزدیک به آسانسور، دور از تاسیسات برقی و دستگاه های بخار )، دارای تخت خواب تویین یا کینگ همانطور که شما دوست داشتید، امکاناتی مانند سونا، جکوزی یا بالکن.
4- اتاق های یک هتل لوکس چه چیزهایی را به میهمانان عرضه می کند
صرف هزینه در برابر چه چیزی
لیست زیر برخی از ویژگی های اتاق های یک هتل لوکس را بیان میکند، ببینید آیا همه ی این ویژگی ها در اتاق های هتلی که می خواهید رزرو کنید وجود دارد ؟
مسافران درجه یک و لوکس هزینه می کنند برای :
اتاقی که شما دوست دارید هرچه زودتر در آن قدم بگذارید، دارای یک طراحی و دیزاین یک پارچه، مبلمان با کیفیت بدون این که حس کنید جزیی ترین چیزها نامرغوب و کم ارزش است، مانند یک چراغ مطالعه زوار در رفته و قدیمی.
اتاقی آرام که به تاسیسات برقی و تجهیزات الکترونیکی و آسانسور نزدیک نباشد، اتاقی با هوای تازه و بدون بوی بد.
اصل نه قلابی، دیوارهایی با روکش واقعی، اگر کاغذ دیواری شده است نباید کاغذ های آن تکه تکه باشد. شما به دنبال هنر اصیل بر روی دیوار ها هستید چه نقاشی باشد چه پرینت هایی با تعداد محدود یا عکس های هنری از قبیل عکس های کافه های پاریس. حداقل یکی از پنجره های اتاق واقعا باید بتواند باز شود و دارای پرده های پارچه ای و مطلوب و دارای یک لایه ای نورگیر باشد .
یک تختخواب کینگ با یک تشک محکم ملحفه و روکش نخی و نرم که حساسیت زا نبوده و از مواد طبیعی باشد، دارای تنوعی از انواع بالشت ها باشد یا اینکه میهمان ها بتوانند با یک درخواست تلفنی این بالشت ها را به اتاق خود بیاورند.
در اتاق فضای ذخیره سازی مناسب وجود داشته باشد ( میز، پیشخوان ، دراور و کمد ) کمد باید به اندازه کافی آویز لباس داشته باشد و این آویزها نباید ثابت باشند.
دارای یک صندلی مطالعه که راحت باشد و فقط جنبه ی زیبایی و هنری نداشته باشد یک نیمکت یا میز کاری ، با سایز مناسب و خوب، صفحه تلویزیون، یک نگهدارنده ی آیفون یا آی پد که شما بتوانید موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید، یک ساعت آرام و نه یک ساعت رادیویی دهه هفتادی، یک قهوه ساز، یک آیینه تمام قدی که می تواند در داخل کمد باشد یک سیستم سرمایش و گرمایش آرام که شما بتوانید به آسانی آن را کنترل کنید و همینطور بتواند دمای اتاق شما را به میزانی که دلخواهتان است برساند.
میهمانان یک هتل لوکس باید اینترنت Wi-Fi و بطری آب را در اتاق خود داشته باشند.
5- سرویس بهداشتی و حمام یک هتل لوکس فراتر از این هاست
مسافران لوکس علاقه مند به حمام های هتل هستند
حمام هتل های لوکس محل فخر و مباهات هتل ها شده اند درست مانند حمام خانه های درجه یک و با سطح بالا.
به دنبال این ویژگی ها باشید،
سیستم تهویه مرکزی حتی یک هواکش ( پنکه)، روشویی زنانه و مردانه ، یک دستشویی جداگانه با پارتیشن ، فضای کافی رختکن برای قرار دادن وسایل.
رختکن ها شیک و بدون لکه چه مرمرین و سنگی و چه از جنس کاشی، یک وان که برای 2 نفر طراحی شده است و آنقدر بلند نباشد که نتوان به راحتی در آن قدم گذاشت. دوش با فشار خوب آب، اسباب و لوازم بهداشتی سطح بالا و آبرومند که نه خیلی بوی گل و بوی زنانه دهند و نه بوی مردانه و اینکه ساخت چین نباشد.
ژل حمام و شست و شوی بدن به همراه صابون ( دو عدد صابون، یک عدد برای روشویی و یک عدد برای دوش گرفتن )، کلاه دوش گرفتن و حمام، جعبه ی کمک های اولیه، دمپایی و روپوش ، حوله های با کیفیت و پر مانند و کرکی ، آیینه ی آرایش که چراغ و روشنایی دارد. جالباسی به تعداد کافی برای آویز لباس هایی که با دست شسته می شوند. در هتل های لوکس ایران اکثرا یک عدد سرویس دستشویی فرنگی در داخل حمام قرار دارد و در هر طبقه از هتل یک عدد سرویس دستشویی ایرانی در ورودی راهرو هر طبقه به صورت عمومی در نظر گرفته شده است.
6- سرویس های هتل
باید ها در سرویس دهی هتل های لوکس
میهمان های یک هتل لوکس باید این حس را در خود داشته باشند که انسان های مشهور و محترم و با ارزش هستند.
هتلی را در نظر بگیرید که شبیه به بهشت است اما کارمندان آن در برابر هر درخواست شما با رفتاری زشت و با تاخیر زیاد پاسخ می دهند. میهمانان هتل لوکس باید از پرسنل هتل این انتظار را داشته باشند که در هر برخورد با میهمانان با رویی گشاده و لبخند احوال پرسی کنند و در این حین در کمال ادب با شما صحبت کنند.
خانه داری، جایی که بسیاری از هتل ها ضعف دارند
خانه داری هتل باید آرام و بی سر و صدا و بسیار دقیق و قابل اعتماد باشد.
یک خدمتکار ( خانه دار در هتل ) هرگز نباید وسایل شما را در هنگام نظافت اتاق جابجا کند، این وسایل شامل کیسه ها یا پاکت های خالی خرید، روبان و کاغذ کادوها، بطری نیمه خورده ی آب و حتی کلاه خیس حمام می شود.
سرویس های شبانه هتل هم بسیار پر اهمیت هستند.
خانه داری، نباید از مواد بهداشتی حاوی آمونیاک و یا دارای بوی قوی شیمیایی یا محصولات بهداشتی با بوی بد و ضعیف استفاده کند. این موارد نه تنها برای اتاق شما، بلکه برای راهروها، اماکن عمومی و رستوران های هتل هم صادق است. محصولات بهداشتی و نظافت طبیعی تر و بدون ضرر، برای هتل های که به این موارد اهمیت می دهند، در بازار موجود است.
ماموران قسمت تعمیرات و نگهداری هتل، باید در عرض یک دقیقه در برابر درخواستی که شما دارید در اتاق شما حاضر شوند. باغبان ها و کسانی که در خارج از ساختمان هتل مشغولند، نمی توانند وارد محوطه تفریح میهمانان شوند. آن ها نباید در مقابل محل استراحت شما چمن زنی کنند یا نزدیک صندلی های استخر کار کنند. ماشین های هرس درختان و امثال آن در یک هتل لوکس جایی ندارند.
7- غذاخوری هتل
هتل های لوکس حداقل یک رستوران عالی برای غذا خوردن میهمانان دارند.
حتی یک بوتیک هتل کوچک هم برای میهمانان خود یک مکان برای غذاخوری و در حالت ایده آل مکانی دیگر برای نوشیدنی های ارائه می کند. رستوران هتل باید جذاب بوده و همراه با غذاهای خوب باشند. سرویس غذا دادن در اتاق ها هم باید ارائه شود.
در آشپرخانه های شهری، این روم سرویس باید 24 ساعته باشد.
هتل ها یا باید به درستی سرویس صبحانه ( بوفه ی صبحانه) را آماده کنند یا اصلا سراغ این کار نروند. در بسیاری از هتل ها صبحانه همراه با اتاق ارائه می شود. این صبحانه ها معمولا بوفه ی بسیار خوبی دارند.
یک صبحانه مطلوب در هتل های لوکس شامل، چند نوع نوشیدنی سرد از جمله آب پرتقال، چند نوع نوشیدنی گرم از جمله شیر داغ، شیر کاکائو داغ، قهوه، چای، چند نوع غذای داغ از جمله، سوپ، املت، نیمرو، مخلوط سوسیس و رب، تخم مرغ آب پز همچنین کره، پنیر، مربا، عسل و نان تازه با امکان شارژ بدون محدودیت موارد گفته شده که البته امکان ارائه سرویس صبحانه در اتاق میهمان را نیز شامل می شود.
8- فعالیت ها و تسهیلات میهمانان
یک هتل لوکس چه خدماتی باید به میهمانان خود ارائه دهد ؟
یک مرکز بدنسازی 24 ساعته با حداقل یک سری از وسایل و تجهیزات ابتدایی.
یک ترد میل، دوچرخه ثابت، دستگاه وزنه برداری، تشک زیر انداز، یک استخر با امکان سونا، جکوزی و سالن ماساژ، یک فضایی (لابی) عمومی به دور از لابی ورودی شلوغ و پر هیاهوی هتل، همراه با نیمکت، اینترنت WiFi، سرویس کافی شاپ، لاندری(خشکشویی)، بخش نگهداری کودکان، محل نگهداری حیوانات، خدمات روم سرویس شبانه روزی ( 24 ساعته )، یک نگهبان بخش اطلاعات که اطلاعاتی فراتر از اطلاعات گوگل داشته باشد که در صورت لزوم مسائل امنیتی را به میهمانان هشدار دهد.
هتل های لوکس نباید برای ارائه خدمات ابتدایی از مسافران پول دریافت کنند
در حالیکه شما قبلا برای اقامت در هتلی لوکس پول زیادی را پرداخت کرده اید نباید برای دریافت سرویس های ابتدایی از شما پولی بگیرند.
هتل های لوکس باید این موارد را به میهمانان به صورت رایگان ارائه دهند،
آب معدنی و قهوه ساز در اتاق ها، قهوه صبحگاهی در لابی، اینترنت داخل اتاق ( همه ی ما موافقیم که پرداخت هزینه مازاد، بخصوص برای اینترنت بسیار آزاردهنده و اعصاب خردکن است)، مرکز بندسازی یا سالن ورزشی، دسترسی به استخر، سونا و جکوزی و مراکز آب درمانی در برخی هتل ها مثل هتل های سرعین که دارای استخر های آب گرم طبیعی هستند، ترانسفر رفت و برگشت میهمان، تماس های تلفنی و استفاده از کافی نت هتل یا خدمات دفتر کار هتل.

